Mionetto Asti – słodycz zamknięta w butelce
Udostępnij artykuł
słodycz zamknięta w butelce
Mionetto, najważniejsza marka w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska, rozszerza linię win musujących o kolejną kategorię jakościową – asti. To słodkie wino musujące – obok prosecco – jest jedną z ważniejszych wizytówek winiarskich Włoch.
Najwyższa jakość
Mionetto Asti pochodzi z chronionego apelacją DOCG regionu we włoskim Piemoncie, a wzgórza Asti, na których dojrzewają stosowane do jego wytwarzania winogrona odmiany moscato bianco, wpisane zostały na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
– To wino bardzo mocno aromatyczne – opisuje Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Charakteryzuje się złożonym aromatem, w którym pojawiają się nuty przywodzące na myśl dojrzałe owoce tropikalne, kwiat pomarańczy, jaśmin, miód, a także słodkie przyprawy. W smaku pojawia się akcent świeżych winogron, co jest niezwykle charakterystyczne dla win wytwarzanych z odmiany moscato. Słodycz w winie jest bardzo wyraźna, zaś zawartość alkoholu zdecydowanie niska – 7 %.
Jak serwować?
Asti wytwarza się za pomocą metody Charmata. Została ona opatentowana w 1895 roku przez dyrektora instytutu badawczego z Asti – Federico Martinottiego. W przypadku Mionetto Asti mamy do czynienia z pojedynczą fermentacją. W procesie technologicznym, moszcz z winogron poddawany jest fermentacji w szczelnie zamkniętej stalowej kadzi. Naturalna słodycz wina pozostaje zachowana, a zawartość alkoholu jest niższa i wynosi 7 %, co jest charakterystyczne dla wina typu asti. Dzięki temu asti zachowuje swój wyjątkowy, owocowo – kwiatowy charakter.
– Asti może być deserem samym w sobie – mówi Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Idealnie odnajdzie się też jako kompan dla świeżych owoców oraz ciast takich jak keks czy ciasto drożdżowe. Asti dobrze komponuje się również z kuchnią azjatycką. Dzięki niskiej zawartości alkoholu oraz owocowej słodyczy, doskonale radzi sobie z pikantnymi daniami kuchni tajskiej, chińskiej i wietnamskiej. Asti po prostu uwielbia towarzystwo aromatycznych przypraw, takich jak imbir, cynamon, kardamon i papryczka chili.
Należy pamiętać, aby przed podaniem wino dobrze schłodzić. Idealna temperatura serowania to 6-7 stopni Celsjusza.
Nowość w linii
Mionetto to najważniejsza marka w ofercie firmy Henkell Freixenet Polska. Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku prosecco – numer „1” jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Badania wskazują, że Mionetto rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.[1]
Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego Mionetto Prosecco – można znaleźć także wersję rosé, biologico czy 0 %. Mionetto Asti to nowość w linii.
– Umacniający się od kilku lat trend prosecco nie zmienia faktu, że wśród polskich konsumentów funkcjonuje liczna grupa amatorów słodkich win musujących – zauważa Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Warto przy tym zauważyć, że asti, obok prosecco, jest jedną z ważniejszych wizytówek winiarskich Włoch. Mionetto Asti, będąc odpowiedzią na potrzeby rynku, jest zatem naturalnym uzupełnieniem naszej oferty pod marką Mionetto. Mionetto – lider kategorii prosecco i gwarancja wysokiej jakości, ma ku temu najlepsze kompetencje – mówi Hanna Hausman.
[1]Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food)Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresie skumulowanym w31 2022 – w30 2023, w kategorii: Wina musujące w segmencie Wine Type=Prosecco (z wyłączeniem Marek Własnych)