Henkell Freixenet Polska: umacniamy pozycję lidera w kategorii „prosecco”:
Udostępnij artykuł
Jest niezwykle orzeźwiające, cudownie owocowe, pasuje niemal do wszystkiego. To też znakomita baza do wielu modnych drinków. Prosecco, bo o nim mowa, to wino, na punkcie którego świat dosłownie oszalał. Polscy konsumenci także. Dość powiedzieć, że lider na rynku polskim – Mionetto Prosecco – rośnie trzy razy szybciej niż cały segment prosecco. To niezbędna pozycja na każdej, zwłaszcza wakacyjnej, sklepowej półce.
Lider kategorii
Prosecco to kluczowy produkt całej kategorii win musujących. Widać to od kilku lat – to włoskie bąbelki królują w kartach win w restauracjach i pubach na całym świecie. Według danych firmy NielsenIQ, w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do końca kwietnia), Polacy wydali na wina musujące ponad 688 mln zł, co oznacza ponad 13-procentowy wzrost rok do roku. Ilościowo rynek urósł o 6,3 proc. Największy wpływ na wynik, z 43- procentową wartością sprzedaży, miało właśnie prosecco. Rynek ten rośnie niemal 18 procent rok do roku. Numerem „1” jeśli chodzi o sprzedaż, jest w Polsce Mionetto Prosecco – rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.1
– W tym roku, mimo ekonomicznych zawirowań, sprzedaż naszego Mionetto przybiera na sile – potwierdza Joanna Semczuk, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – W tym segmencie byliśmy prekursorami na polskim rynku . To marka Mionetto, jako pierwsza, pokazała Polakom zupełnie nowy styl picia prosecco. Okazało się, że to nie tylko lampka bąbelków na sylwestra. To włoski styl życia dostępny dla każdego, o każdej porze roku – mówi Joanna Semczuk.
Letnie orzeźwienie
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso, wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. – Charakteryzuje się niezwykle wyrazistym, owocowo – kwiatowym aromatem z orzeźwiającą świeżością dojrzałego jabłka odmiany golden, a także nutą lukrecji oraz akacji – mówi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
Ale to też baza dla wielu popularnych drinków i koktajli, które bez problemu można przygotować w domowych warunkach. Trend miksologii barmańskiej bardzo mocno wpłynął na tę kategorię.
– Ulubione wino musujące można zaserwować w formie stylowego koktajlu. Zachęcam do takich eksperymentów zwłaszcza w wakacje! Szczególnej uwadze polecam połączenie prosecco ze świeżym sokiem pomarańczowym czyli Mimozę lub z musem brzoskwiniowym – to z kolei Bellini. Niezwykle ciekawy i wyjątkowo pyszny jest również koktajl o nazwie Hugo, będący połączeniem prosecco, syropu z kwiatów czarnego bzu, wody, limonki i liści mięty – mówi Tomasz Potrzebowski.
Na sklepowej półce
Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach 0,2 l, 0,375 l, 0,75 l oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0 %.
Mionetto Prosecco to laureat tegorocznej edycji konkursu Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich w kategorii „wina musujące i szampany”. Jak podano w uzasadnieniu – to jeden z tych produktów, który w ostatnim roku „kształtował polski handel detaliczny.”
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż ilościowa MAT APRIL 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących. Najważniejsze marki w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce**), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce***). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
*Wg IWSR, 2019, wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży **Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wartościowa w okresie II 2021 – I 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco ***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 – I 2022, w kategorii: Gin