Sezon letnich spotkań z Mionetto Prosecco
Udostępnij artykuł
Sezon letni to czas, w którym konsumenci oczekują od alkoholu lekkości i orzeźwienia. W te potrzeby idealnie wpisuje się Mionetto Prosecco – wino, które bezsprzecznie kojarzy się z wakacjami, piękną pogodą, relaksem. Prosecco jest lekkie, orzeźwiające i uwielbiane przez ludzi na całym świecie. Doskonale smakuje solo, ale i jako składnik pysznych, modnych koktajli. Marka Mionetto właśnie zainaugurowała akcję: „Lato 2024”. W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły już wakacyjne ekspozycje.
Prosecco time
Restauracyjne ogródki, pikniki, bardziej i mniej oficjalne garden party, letnie spotkania w gronie rodziny czy przyjaciół – to okazje, podczas których chcemy celebrować miłe chwile, a nic nie nadaje się do tego lepiej, niż kieliszek schłodzonych, włoskich bąbelków. – Jestem przekonany, że tak jak i w latach poprzednich, tak i w tym roku, w czasie letnich upałów i spotkań pragnienie będziemy gasić ulubionymi bąbelkami Polaków – Mionetto Prosecco. Nasze najnowsze badania pokazują, że to wino nie potrzebuje jakichś niezwykłych okazji do konsumpcji i na tym między innymi polega jego fenomen – tłumaczy Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
A może Mionetto Spritz?
Jak zauważa ekspert, stale rozwijający się trend miksologii barmańskiej spowodował, że także koktajle na bazie wina musującego stały się letnim hitem. Mimoza, Bellini czy Hugo to sztandarowe przykłady. Ale największą popularnością w barach i restauracjach niezmiennie, od lat, cieszy się słynny pomarańczowy spritz. Słodko-gorzki smak to jego znak rozpoznawczy.
Odkąd na sklepowych półkach zadebiutowało Mionetto Aperitivo – starannie przygotowane według włoskiej receptury – „złożenie” tego drinka nigdy nie było tak proste.
– Wystarczy połączyć ze sobą Mionetto Prosecco oraz Mionetto Aperitivo, a następnie dodać wodę gazowaną, kostki lodu i plaster pomarańczy. Ten wyśmienity koktajl przygotowuje się w zaledwie kilka chwil! – podpowiada Tomasz Potrzebowski.
– Połączenie smaku dojrzewających w śródziemnomorskim słońcu, soczystych pomarańczy z niezwykle lekką, orzeźwiającą, subtelnie owocowo-kwiatową nutą Mionetto Prosecco, tworzy przepis na udane lato – mówi Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.
Mionetto Spritz to idealny towarzysz dla przekąsek, sałatek czy pizzy.
Pokolenie Z wybiera 0%
Najbliższe lato będzie kontynuacją trendu NoLO, czyli „no or low alcohol”. Dlatego produktów z logo „Alcohol Free” nie mogło zabraknąć w linii Mionetto.
– Ten trend szczególnie dobrze widać po wyborach dokonywanych przez najmłodsze pokolenie – dla nich bezalkoholowe zamienniki klasycznych alkoholi, jak chociażby wina, stały się swojego rodzaju normą, która jest społecznie bardzo dobrze odbierana. Chcąc sprostać oczekiwaniom konsumentów, w sezonie letnim bardzo mocno chcemy postawić również na produkty z tej kategorii – mówiTomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Mionetto Alcohol Free 0.0% oraz Mionetto Aperitivo Alcohol Free pozwalają na przygotowanie bezalkoholowej wersji Mionetto Spritz.
– Jego smak i aromat w zasadzie idealnie odpowiada smakowi alkoholowego prekursora – ocenia Tomasz Potrzebowski.
Ale Mionetto Spritz Free to nie koniec możliwości.
– Konsumenci, na bazie naszych produktów z linii Mionetto, mogą przygotować także wersję „low alco”, czyli napój o obniżonej zawartości alkoholu. Wystarczy tylko połączyć Mionetto Alcohol Free 0.0 % z Mionetto Aperitivo lub Mionetto Prosecco z Mionetto Aperitivo Alcohol Free. Zachęcamy do zabawy, możliwości i dopuszczalnych kombinacji jest wiele, komponujmy koktajle tak, jak lubimy najbardziej! – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Letnie giganty
Marka Mionetto właśnie zainaugurowała akcję: „Lato 2024”. W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły wakacyjne ekspozycje.
– Sezon letnich spotkań uważamy za otwarty! Mamy nadzieję, że marka Mionetto będzie ich nieodłącznym elementem. To wino na każdą okazję – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Ideał świętowania od 1887
Mionetto to jedna z najważniejszych marek w portfolio Grupy Henkell Freixenet. Wino pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. To zdecydowany lider na polskim rynku prosecco – numer „1” jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Badania wskazują, że Mionetto rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.[1]
Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego Mionetto Prosecco – można znaleźć także wersję rosé, biologico czy Mionetto Alcohol Free 0.0 %.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, zmiana sprzedaży wartościowej, w okresie w1 2023 – w52 2023 vs. w1 2022 – w52 2022, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco