Nowość na sklepowej półce: Lubuski Botanic Light
Udostępnij artykuł
Firma Henkell Freixenet Polska poszerza ofertę marki Lubuski o nowy, inspirowany bogactwem natury, smak – Lubuski Botanic Light. Jest niezwykle lekki i orzeźwiający, stworzony na bazie 28 wyszukanych składników roślinnych. Idealnie sprawdzi się jako baza wielu aromatycznych drinków.
Jesienna premiera
Lubuski Botanic Light został stworzony na bazie 28 składników roślinnych. To połączenie wyrazistego smaku jałowca z delikatnymi nutami m.in. płatków róży, kwiatów czarnego bzu oraz rumianku. Podstawą receptury są wyjątkowe i aromatyczne esencje i destylaty ziół – lawendy, melisy, mięty, krwawnika, arniki, korzenia arcydzięgla i lukrecji. Kompozycję wzbogacają mocne akcenty cytrusów oraz kolendry.
Botanic Light został oparty na oryginalnym Ginie Lubuskim i wzbogacony dodatkowo o esencje i destylaty ziół, cytrusów i przypraw. Zawartość alkoholu na poziomie 25% powoduje, że wszystkie nuty smakowe i aromatyczne są bardzo dobrze wyczuwalne.
– Lubuski Botanic Light daje naprawdę sporo możliwości – uważa Marek Posłuszny, jeden z najlepszych barmanów flair na świecie, ambasador Ginu Lubuskiego. – Na jego bazie można przygotować popularne obecnie koktajle aperitifowe, orzeźwiające czy lżejsze, skierowane do tych, którzy chcą się napić koktajlu niezbyt mocnego, ale wciąż wyrazistego w smaki ginowe. Ilość botanicalsów zawarta w Botanic Light daje pełny i złożony smak alkoholu, dzięki czemu można tworzyć aromatyczne koktajle kilkuskładnikowe, a także proste połączenia z mniejszą ilością procentów, które spodobają się zarówno paniom, jak i panom. Lubuski Botanic Light należy traktować jak gin z mniejszą ilością procentów i łączyć go w te same smaki, co tradycyjny trunek, sprawdzą się tu zatem między innymi tonik, woda, cytrusy i oczywiście masa przeróżnych ziół – mówi Marek Posłuszny.
35 lat na rynku
Ta nowość w linii Lubuski jest odpowiedzią na jeden z wiodących trendów rynkowych, przyznaje Marta Tyszkowska, Kierownik Marki w firmie Henkell Freixenet Polska. – Badania wskazują, że segment napojów niskoalkoholowych w najbliższych latach będzie rósł bardzo dynamicznie. My, jako lider kategorii, reagujemy na te zmiany bardzo szybko – mówi Marta Tyszkowska.
Lubuski Botanic Light ma już na swoim koncie pierwsze nagrody. W konkursie na Najlepszy Produkt Spożywczy Pomorza i Kujaw 20022 zajął I miejsce. Firma Henkell Freixenet Polska otrzymała za niego nagrodę w kategorii „przedsiębiorstwo” z rąk Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego – Piotra Całbeckiego.
Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska i najpopularniejszy gin w Polsce[1], w tym roku świętuje 35-lecie. Jego receptura jest niezmienna od 1987 roku. Owoce jałowca są macerowane i destylowane w wysokiej jakości alkoholu, co nadaje ginowi wyrazisty smak jałowca, wzbogacony nutami majeranku, lawendy i kolendry. Do wersji „Original” sukcesywnie dołączają kolejne – np. warianty infuzowane smakami cytrusów, ziół i owoców. Na sklepowych półkach znaleźć można m.in. Gin Lubuski Bitter Orange oraz Lubuski Fresh Lime.
_____________________________________________________________________
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących. Najważniejsze marki w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce**), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce***). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
*Wg IWSR, 2019, wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży
**Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wartościowa w okresie II 2021 – I 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco
***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 – I 2022, w kategorii: Gin
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 – I 2022, w kategorii: Gin