Nowość na rynku: Whisky Dwór Sieraków
Udostępnij artykuł
Do kolekcji produktów z logiem Dworu Sieraków dołącza nowa, dziewiąta etykieta – Whisky Dwór Sieraków 1855. Nie udaje szkockiej, ma swój, indywidualny charakter. Próżno jej szukać na półkach hipermarketów, bo jak wszystkie produkty tej marki, jest przeznaczona dla klientów ceniących produkty rzemieślnicze.
Jaka jest?
Sierakowska whisky starzona jest w wyselekcjonowanych beczkach dębowych, w których dojrzewa przez 36 miesięcy. W nosie wyczuwalne są aromaty suszonych owoców, rodzynek, pigwy, jabłka, nut cedrowych. W ustach – smaki miodu spadziowego, karmelu, skórek z jabłek, kokosa oraz nuty dymne. Finisz jest długi, gładki i korzenny.
Whisky Dwór Sieraków 1855 to nowa, dziewiąta etykieta w kolekcji alkoholi mocnych opatrzonych logiem sierakowskiego dworu. Liczba 1855 to rok odbudowy podkrakowskiego Dworu Sieraków, w którym nadano mu obecną, murowaną formę.
Czas na whisky
Kolekcja Dwór Sieraków obecna jest na rynku od 2013 roku. Wtedy to odbyła się premiera wódki Superior, pierwszej etykiety w całej linii i jednej z pierwszych polskich wódek rzemieślniczych. Przez kolejne lata w rodzinie pojawiały się: Dwór Sieraków Pieprzowa, Dwór Sieraków Jarzębiak, Dwór Sieraków Czarny bez, Dwór Sieraków Ziemniak Kosher, Dwór Sieraków Śliwa z taniną, Dwór Sieraków Starzona w beczce, Dwór Sieraków Palona Pułkownika Boruty oraz limitowana Palona Sauternes Cask Finished.
Dlaczego w kolekcji kojarzonej z tradycyjnym polskim dworem pojawia się whisky ? Paweł Gąsiorek, Prezes Domu Wina, do którego należy marka, mówi, że to odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie rynku. – Whisky jest dziś szalenie popularna, można powiedzieć, że przeżywa swoją złotą erę. Whisky z Sierakowa nie udaje szkockiej. Jest w typie kontynentalnym, nieco łagodniejsza w smaku, trochę przypomina armagnac – tłumaczy Paweł Gąsiorek.
Podobnie jak pozostałe spirytualia z sierakowskiej kolekcji, sierakowska whisky jest produktem rzemieślniczym. Powstaje w małej ilości. – Nie zamierzamy konkurować z produkcją dla hipermarketów, gdzie pod wieloma różnymi etykietami jest często bardzo podobny do siebie produkt. Naszą siłą jest odmienność, indywidualność i trzymanie dobrej jakości. To najskuteczniejszy przepis na sukces – podkreśla Prezes Domu Wina.
Butelka o poj. 0,7 l będzie mieć standardowe, kartonowe opakowanie produktów całej kolekcji. Whisky Dwór Sieraków pojawi się na polskim rynku 10 października 2022 r. i będzie dostępna u dystrybutorów produktów Domu Wina. W handlu detalicznym rekomendowana przez producenta cena detaliczna ma wynosić 202 zł.
Made in Sieraków
Spirytualia z Kolekcji Dwór Sieraków zdobyły międzynarodową renomę otrzymując najbardziej prestiżowe nagrody na najważniejszych światowych konkursach, wśród nich m.in.: International Wine &Spirits Competition – dwa medale Gold Outstanding (2020), dwa medale Gold (2022), pięć medali Silver (2015-2022), dwa medale Bronze (2015), Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles – dwa medale srebrne (2019), 9.Annual New York International Spirits Competition – tytuł Poland Vodka of the Year i medal srebrny (2018), Warsaw Spirits Competition – sześć medali złotych i jeden srebrny (2019-2022).
Z Dworem Sieraków kolekcję łączy nie tylko logo, ale i unikatowe, zastrzeżone receptury. Podkrakowski Dwór był kiedyś centrum ziemskiego majątku. W takich miejscach przez wieki działały gorzelnie, produkując wódki ze zbóż, owoców i ziół. Właściciel marki – Dom Wina – powołując do życia kolekcję, wskrzesił tym samym starą tradycję. Za pomysłem stało też pragnienie, aby wódce przywrócić godne miejsce wśród produktów pochodzących z Polski. Priorytetem jest wysoka jakość oraz odpowiedni sposób serwowania.
Dwór Sieraków położny jest na malowniczym Pogórzu Wielickim, kilkanaście kilometrów od Krakowa. Dziś w budynku mieści się stylowy, czterogwiazdkowy hotel, restauracja z certyfikatem slow food oraz spa. To mekka dla ceniących spokój, dobre jedzenie, wino i wyrafinowane alkohole mocne.
DOM WINA – jeden z najstarszych polskich importerów i dystrybutorów win i alkoholi mocnych. Firma działa na rynku od 1996 roku. Sprowadza wina od ponad 100 dostawców z 5 kontynentów, jest wyłącznym polskim dystrybutorem wielu z nich. W portfolio ma ponad 600 etykiet win i alkoholi mocnych reprezentujących każdy liczący się region winiarski świata. Firma jest Członkiem Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
Kontakt dla mediów: Witosław Stępień, Manager PR tel. 501 764 202