Celebruj lato z marką Freixenet!
Udostępnij artykuł
Lato to czas, gdy chętnie celebrujemy miłe chwile, a od alkoholu oczekujemy lekkości i orzeźwienia. W te potrzeby idealnie wpisuje się marka Freixenet. To niezwykle bogata reprezentacja win – od spokojnych, przez musujące, aż po bezalkoholowe. Letnie ekspozycje marki Freixenet właśnie stanęły w największych sklepach sieciowych. Nie sposób przejść obok niech obojętnie – to śródziemnomorskie wakacje przeniesione do sklepowej przestrzeni.
Bogactwo marki
Freixenet to międzynarodowa marka o pozycji nr 1 na świecie na rynku win musujących[1]. Ale jej siłą jest niezmierniebogata reprezentacja win, także tych spokojnych. W każdej sekundzie, w różnych miejscach naszego globu, otwierane jest sześć butelek wina Freixenet.
Smaki lata
Jakie wina wybrać latem?
– Przede wszystkim – włoskie prosecco i hiszpańską cavę – uważa Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Prosecco, które niepodzielnie króluje na sklepowych półkach z winem i zawładnęło umysłami konsumentów, jest bez dwóch zdań winem, które idealnie wpisuje się w charakter letniego celebrowania każdej z chwil. Nie mniej ważne miejsce zajmuje Freixenet Cava Cordon Negro Brut. To jedno z najbardziej rozpoznawalnych hiszpańskich win na świecie. Czarna, oszroniona butelka Cavy Freixenet Cordon Negro została zaprezentowana w 1974 i od tego czasu stała się ikoną w świecie wina. Właśnie świętuje 50-lecie! – mówi Tomasz Potrzebowski.
Prosecco doskonale smakuje solo, ale to także znakomity towarzysz dla pizzy, sałatek, risotto czy lekkich przekąsek. To włoskie wino to także baza wielu pysznych i modnych koktajli. Z kolei cava jest idealnym kompanem dla wielu dań – owoców morza, drobiu, tapasów czy dań kuchni bliskowschodniej lub azjatyckiej.
Mówiąc o bąbelkach, warto zwrócić uwagę również na coraz bardziej popularne wersje ICE – przeznaczone do picia w dużym kieliszku i z dużą ilością kostek lodu. Ich także nie zabrakło w letniej ofercie Freixenet.
A co, jeśli nie „musiaki”?
Ale wina musujące nie wyczerpują wachlarza możliwości, jakie daje marka Freixenet.
– Polecam oczywiście letnie klasyki – pinot grigio i italian rosé. Pinot grigio słynnie z uniwersalności. Letnie sałatki, lekkie przekąski, makarony, a także grillowane warzywa, ryby i owoce morza smakują idealnie w towarzystwie Freixenet Pinot Grigio z włoskiego regionu Garda. Lato i piękna pogoda to także idealny czas na kieliszek rosé. Lekki i przyjemnie owocowy charakter win różowych jest doskonałym pomysłem podczas wysokich temperatur, gdy chcemy ugasić pragnienie. Niższa niż w przypadku wielu win czerwonych zawartość alkoholu również powoduje, że w tym letnim czasie tak chętnie sięgamy właśnie po wina różowe – tłumaczy Tomasz Potrzebowski.
W ofercie linii Freixenet propozycje dla siebie mają również miłośnicy win czerwonych.
– Lato to czas grillowania. Nie bez powodu mówi się, że grillowanie to narodowy sport Polaków – kto z nas nie lubi spotkać się w gronie rodziny lub przyjaciół i dobrze zjeść? Do grillowanego kurczaka, karkówki, kiełbasek, kaszanki czy burgerów polecam Freixenet Chianti lub Freixenet Primitivo, które idealnie podkreślą smak przygotowywanych w ten sposób dań – podpowiada Tomasz Potrzebowski.
W dobrze skrojonej ofercie winiarskiej nie mogło też zabraknąć produktów bezalkoholowych.
– Trend NoLo zatacza coraz szersze kręgi, a konsumenci coraz śmielej i coraz częściej sięgają po bezalkoholowe odpowiedniki win. Linia produktów Freixenet 0.0% jest zatem najlepszą odpowiedzią na takie oczekiwania rynku i konsumentów – tłumaczy ekspert firmy Henkell Freixenet Polska.
Jak na Costa Brava
W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły letnie ekspozycje marki Freixenet. To tzw. GIGANTY – maxi oraz midi, pokazujące bogactwo całej linii.
– Nawiązując do miejsc, z których pochodzą wina, postanowiliśmy przenieść naszych konsumentów do fascynującego świata krajów śródziemnomorskich – tłumaczyAnna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Chcemy, aby choć przez chwilę poczuli się jak na ekskluzywnych wakacjach na hiszpańskich czy włoskich wyspach. Takie są też nasze wina – wyjątkowe, dedykowane celebrowaniu ważnych momentów, a tych latem nie brakuje – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.
Be wow
Tak efektowne ekspozycje sklepowe to specjalność firmy Henkell Freixenet Polska.
– Warto zaznaczyć, że 70 procent decyzji zakupowych konsumentów odbywa się w sklepie, przy półce zakupowej. Stąd tak istotne jest, jak produkt wygląda, jak jest wyeksponowany. My staramy się tworzyć nasze materiały POS wg zasady – być widocznym, być dostępnym, ale też „be wow” – tłumaczy Anna Pawłowska-Kruzińska.
Freixenet to jedna z najważniejszych marek w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska. Letnie ekspozycje będą gościły w sklepach do września br.
[1] Wg IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, ilość sprzedaży