Wino – prezent idealny
Udostępnij artykuł
Jest synonimem elegancji i dobrego smaku. Doskonałe w roli prezentu, i to zarówno dla bliskich, jak i partnerów biznesowych. Wino. Jak w gąszczu propozycji wybrać to idealne?
– Wino to bez dwóch zdań doskonały wybór na świąteczny prezent –przekonuje Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Ten trunek od wielu już lat niezmiennie pozostaje synonimem elegancji i dobrego smaku. Szukając wina dla znawców, warto skierować uwagę w stronę wielkich i prestiżowych regionów winiarskich, które słyną z produkcji najlepszych win na świecie. Burgundia i Piemont to synonim najwyższej jakości, a wina pochodzące z tych regionów są nie bez powodu uważane za wyjątkowe. W tym kontekście nie można również zapomnieć o szampanie. Bezsprzecznie każdy obdarowany takim prezentem doceni jakość i prestiż – uważa ekspert.
–Generalnie wina musujące są świetnym wyborem na świąteczny prezent. Dobre włoskie prosecco od cenionego producenta czy wielowymiarowa i elegancka hiszpańska cava ucieszą z pewnością niejedno podniebienie. Wiele opcji prezentowych znajduje się również w kategorii win czerwonych. Trunki z tak popularnych regionów jak Bordeaux, Rioja czy Toskania zawsze powodują szybsze bicie serca. Swoje skarby skrywa również Ameryka. Z tej północnej polecam kalifornijskie wina ze szczepu cabernet sauvignon lub zinfandel, zaś z tej południowej – argentyńską interpretację wina z odmiany malbec. Klasycznie, elegancko i co równie ważne – bardzo smacznie – dodaje Tomasz Potrzebowski.
Dobrym pomysłem dla wszystkich „Mikołajów” są gotowe zestawy prezentowe. W okresie świąteczno-noworocznym można je znaleźć na wszystkich półkach sklepowych. W swoim ofercie ma je także firma Henkell Freixenet Polska, lider segmentu prosecco w Polsce[1].
– Na naszych świątecznych ekspozycjach w największych sklepach sieciowych konsumenci znajdą zarówno limitowane edycje zestawów prezentowych, jak i ozdobione świąteczną kokardą butelki ulubionego prosecco Polaków – Mionetto –mówiAnna Pawłowska-Kruzińska, szefowa Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Co więcej, ekspozycje wyposażyliśmy w specjalne torebki prezentowe, które są dodatkiem do zakupów i finalnie – gotowym pomysłem na świąteczny prezent. Jest też coś dla wszystkich miłośników luksusu – limitowana edycja Mionetto z kolekcji „Luxury” zamknięte w eleganckim opakowaniu. To nowość na polskim rynku – dodaje.
Choć wina musujące, z prosecco na czele, to już w zasadzie produkt całoroczny, czas świąteczno-noworoczny jest dla nich szczególnym momentem. Wystrzał korka od wina musującego to nieodłączny element celebracji i spotkań z najbliższymi.
– To bąbelki podkreślają niezwykłość chwil, tych mniejszych i większych, tych publicznych i tych bardzo prywatnych. W czasie świąteczno-noworocznym pokażemy, że marka Mionetto jest wręcz stworzona do świętowania – podsumowuje Tomasz Potrzebowski.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresie skumulowanym w31 2022 – w30 2023, w kategorii: Wina musujące, segment Prosecco (z wyłączeniem Marek Własnych)