Wygraj karnawał w Wenecji z marką Mionetto
Udostępnij artykuł
Twoim marzeniem jest wyjazd na karnawał do Wenecji? Z marką Mionetto może okazać się to niezwykle proste! Wystarczy wziąć udział w konkursie, jaki dla swoich konsumentów przygotowała firma Henkell Freixenet Polska, producent najpopularniejszego prosecco w Polsce.
Jak gwiazda
Zasady konkursu są niezwykle proste. Wystarczy kupić butelkę Mionetto, zrobić zdjęcie, na którym pokażemy, co sprawia, że czujemy się jak gwiazda, po czym wypełnić formularz i zarejestrować się w konkursie, dodając swoje „gwiazdorskie” zdjęcie.
Nagrodą główną jest voucher do biura podróży o wartości 5 tys. zł, który pozwoli na zrealizowanie wyprawy do Wenecji – kolebki karnawału. Do wygrania są także eleganckie szaliki i zestawy Mionetto.
– Pamiętajmy, że nasza linia Mionetto to nie tylko Mionetto Prosecco – zwraca uwagę Anna Pawłowska-Kruzińska, Szefowa Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Na sklepowych półkach znaleźć można m.in. niezwykle popularne Mionetto 0%, Mionetto Asti czy Mionetto Aperitivo. Wachlarz możliwości i smaków jest więc naprawdę szeroki. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy zakupić dowolny wariant naszego produktu – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.
Konkurs trwa od 18.12.2023 r. do 31.01.2024 r. Wszystkie szczegóły oraz regulamin dostępne są na dedykowanej stronie: www.mionetto-konkurs.pl
Lider kategorii
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Wyróżnia się niezwykle wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu. Mionetto jest też znakomitą bazą do wielu pysznych i modnych koktajli, które z powodzeniem można przygotować w domu.
Z najnowszych danych firmy NielsenIQ wynika, że marka Mionetto Prosecco to numer 1 w Polsce, z rosnącym udziałem wartościowym w rynku (25,4%) i dynamiką 3-krotnie wyższą od całej kategorii prosecco (wynik firmy na pozycji drugiej to 11,6%)[1].
Czas bąbelków
Choć wina musujące, z prosecco na czele, to już w zasadzie produkt całoroczny, czas świąteczno-noworoczny, a później karnawał, to dla „musiaków” szczególne momenty. Wystrzał korka od wina musującego to nieodłączny element celebracji, zabawy i spotkań z najbliższymi.
– To bąbelki podkreślają niezwykłość chwil, tych mniejszych i większych, tych publicznych i tych bardzo prywatnych. Podczas Świąt, Sylwestra i Nowego Roku było ich sporo – mówi Tomasz Potrzebowski, ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Z kolei karnawał to czas zabaw, zimowych balów, spotkań z przyjaciółmi, czas radości i świętowania. To idealny moment, by otworzyć butelkę ulubionego wina musującego. Bez cienia wątpliwości mogę stwierdzić, że prym wśród „bąbelków” będzie wiodło – niezmiennie zresztą – prosecco – uważa ekspert.
Za co kochamy prosecco? – Tu nie chodzi tylko o smak, który zresztą idealnie wpisuje się w oczekiwania klientów, ale o wszystkie emocje związane z tym winem. Ważna tu jest cała „otoczka”, rytuał. Prosecco jest towarzyskie, stylowe i kojarzy się z włoskim umiłowaniem życia – tak fenomen prosecco tłumaczy Tomasz Potrzebowski.
Najnowsze dane
Prosecco to najbardziej popularne wino musujące w Polsce – przyznaje Anna Wagner, Client Business Partner w firmie badawczej NielsenIQ.
– Już co trzeci wypijany litr wina musującego to właśnie tzw. włoskie bąbelki. Pod względem wartości sprzedaży są jeszcze bardziej istotną grupą, bo odpowiadają za ponad 45% sprzedaży win musujących. Wydaliśmy na nie w ciągu ostatnich 12 miesięcy blisko 396 mln PLN, o 15,9% więcej aniżeli rok wcześniej. Kupiliśmy ich także więcej, bo aż o 7,5%, co w czasach wysokiej inflacji, kiedy konsumenci rezygnują z alkoholu, aby radzić sobie z domowym budżetem, jest bardzo dobrym wynikiem[2] – mówi Anna Wagner.
Najnowsze badania firmy NielsenIQ potwierdzają także obserwacje producentów: niezwykła popularność win musujący sprawia, że branża coraz mniej zależna jest od sprzedaży w okresie świąteczno-noworocznym.
– Nadal jednak sam tylko grudzień odpowiada za ok 20% wartości i wielkości sprzedaży. Prosecco jest jednak jednym z tych gatunków, któremu najbliżej do miana alkoholu, które jest kupowane przez cały rok. Grudzień w jego wielkości sprzedaży odpowiada za jedynie 13,9% – podsumowuje Anna Wagner.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresie skumulowanym w31 2022 – w30 2023, w kategorii: Wina musujące, segment Prosecco (z wyłączeniem Marek Własnych)
[2] NIQ Market Track, Cała Polska jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, dyskonty, duże, średnie i małe sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe, Panel Handlu Detalicznego, wartość i wielkość sprzedaży, ostatni rok to 12 miesięcy kończących się na październiku 2023 porównywany do analogicznego okresu z przed roku, kategoria: wina musujące, tj.:Asti, Cava, Champagne, Prosecco itp.