Wódka Dalkowski najlepszą wódką ziemniaczaną na rynku!
Udostępnij artykuł
Wódka Dalkowski firmy Henkel Freixenet Polska zdobyła I miejsce w ogólnopolskim Konkursie Polskich Wódek i Okowit Ziemniaczanych. Doceniono jej wyjątkowy smak i jakość. W tym przypadku nie bez znaczenia jest także ponad stuletnia historia marki.
Konkurencja w tyle
Organizatorem Konkursu Polskich Wódek i Okowit Ziemniaczanych był Instytut Skrzynki – Instytut Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego.
Ideą plebiscytu jest promowanie polskiej tradycji produkcji wódek i okowit ziemniaczanych, a także nagradzanie ich twórców oraz wyrobów. W konkursie wzięli udział producenci z całego kraju.
W kategorii „wódki ziemniaczane czyste premium” Wódka Dalkowski firmy Henkell Freixenet Polska okazała się bezkonkurencyjna. Czym ujęła jury? – Ma bardzo przyjemny, słodki, karotkowy zapach, znajdziemy też w aromacie słodki grejpfrut – opisuje Łukasz Gołębiewski, dziennikarz, ekspert w dziedzinie mocnych alkoholi, który był jedną z osób dokonujących oceny smakowej zgłoszonych produktów. – Smak jest intrygująco ziołowy, czujemy tymianek, a także korzenny – kardamon, ziele angielskie, zielony orzech włoski. W finiszu zaskakują mniszek lekarski, oleistość, macierzanka. To ją wyróżnia na rynku – mówi Łukasz Gołębiewski.
Ziemniaczane vs zbożowe
Jak dodaje dziennikarz, Polska jest dziś potęgą wódek ziemniaczanych, a te są na nowo odkrywane przez konsumentów na całym świecie. – Coraz więcej marek, coraz więcej jest też pomysłów, jak zaprezentować ziemniaczaną wódkę w nietuzinkowy sposób. Wódki ziemniaczane są lubiane, bo są z natury słodsze, bardziej oleiste, pełniejsze niż wódki zbożowe, dają też wiele możliwości w zależności od odmiany ziemniaka czy czasu zbioru. To fascynujące, że rosnąca pod ziemią bulwa jest niczym szlachetne winogrono, daje tak wiele różnych smaków i aromatów po destylacji! – tłumaczy Łukasz Gołębiewski.
Z historią w tle
Nagrodzona złotym medalem Wódka Dalkowski powstaje na bazie spirytusu ziemniaczanego. Stanowi idealne połączenie mocy tradycyjnej wódki (40%) z aksamitnym smakiem. Wódka jest filtrowana węglem drzewnym, co zapewnia jej wyjątkową jakość i łagodny smak.
– To produkt, który po prostu trzeba mieć na sklepowej półce! – podsumowuje Marta Tyszkowska, Kierownik Marki w firmie Henkell Freixenet Polska.
Wódka Dalkowski to jednak nie tylko jakość, ale i piękna historia w tle. – Trzeba wiedzieć, że historia Wódki Dalkowski nawiązuje do tradycji produkcji alkoholu w dawnej Fabryce Likworów w Poznaniu oraz Fabryce Wódek i Likierów w Toruniu i – tym samym – do działalności mistrza gorzelnictwa – Ludwika Dalkowskiego. Cieszymy się, że z takimi sukcesami udaje się nam kontynuować tę ponad stuletnią historię marki – mówi Marta Tyszkowska.
W skład linii wódek Dalkowski wchodzi także Dalkowski na zielonym pieprzu oraz Dalkowski wiśniowa.
_____________________________________________________________________
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących. Najważniejsze marki w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce**), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce***). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
*Wg IWSR, 2019, wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży
**Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wartościowa w okresie II 2021 – I 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco
***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 – I 2022, w kategorii: Gin