Świętuj Światowy Dzień Prosecco z Mionetto i wygrywaj nagrody w konkursie!
Udostępnij artykuł
Liczy się pomysł, kreatywność i dobra zabawa. Ruszył ogólnopolski konkurs marki Mionetto Prosecco. O nagrody można walczyć całe wakacje. Konkurs „Smakuj i odkrywaj Mionetto Prosecco” to jeden z elementów obchodów Światowego Dnia Prosecco, który już 13 sierpnia! Ich gospodarzem, jak co roku, będzie firma Henkell Freixenet Polska, lider kategorii „prosecco” w Polsce.
Smakuj i odkrywaj
„Zrób kreatywne zdjęcie pokazujące jak Ty będziesz smakować i odkrywać Mionetto Prosecco” – tak brzmi zadanie konkursowe. Zgłoszenia odbywają się za pomocą dedykowanej obchodom Światowego Dnia Prosecco strony: www.proseccoday.pl Tam też znajdują się szczegóły oraz dokładny regulamin całej zabawy.
Nagrodą główną w konkursie jest roczny zapas Mionetto Prosecco wraz ze stylową mini lodówką. Akcja trwa do 1 września br., czasu jest więc sporo. – W tym roku Prosecco Day świętujemy naprawdę długo, bo całe wakacje! – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Chcemy, aby Światowy Dzień Prosecco był pretekstem do zaprezentowania naszego Mionetto nowym konsumentom, ale też by inspirował miłośników naszej marki do dalszego odkrywania fascynującego świata prosecco. To wino jest esencją luzu i radości życia, dolce vita! Włosi są w tym niedoścignieni. Prosecco Day to idealna okazja, by ich w tym trochę naśladować – tłumaczy Anna Pawłowska-Kruzińska.
Pomarańczowe szaleństwo
W najbliższych tygodniach marka Mionetto będzie wyjątkowo widoczna w sklepach i – tym samym – jeszcze bardziej dostępna dla konsumentów. – Nasze letnie ekspozycje w największych sklepach sieciowych, tzw. giganty, zostały odpowiednio steatralizowane pod kątem Prosecco Day, butelki Mionetto zyskały dedykowane konkursowe zawieszki wraz z rozetkami, którymi można ozdobić kieliszek, a alejki i półki w sklepach zostały oznaczone specjalnymi woblerami i naklejkami. Słowem – te wakacje będą należały do Mionetto! – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Ale konkurs to tylko jeden z elementów obchodów tegorocznego Prosecco Day. W weekend 9-11.08, w kilku miejscach Polski, będą działać Pomarańczowe Strefy Mionetto. Już wiadomo, że włoskiemu dolce vita będzie można dać się porwać m.in. na sopockiej plaży (przy wejściu nr 4, czyli w okolicach znanej restauracji Koliba), gdańskiej Ołowiance, kultowym dla surferów kempingu Solar w Chałupach, a także na Nocnym Targu Towarzyskim w Poznaniu.
Lider gospodarzem
Gospodarzem obchodów Światowego Dnia Prosecco, który przypada 13 sierpnia, po raz kolejny jest firma Henkell Freixenet Polska, mająca w swoim portfolio ulubione prosecco Polaków.
Według najnowszych danych firmy NielsenIQ za okres od maja 2023 do kwietnia 2024 roku, marka Mionetto konsekwentnie utrzymuje swoją dominującą pozycję lidera w kategorii „prosecco”. Udziały rynkowe Mionetto wynoszą 24,5% (wartościowo) i 20,4% (ilościowo)[1].
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Wyróżnia się niezwykle wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu, a także jako baza wielu modnych i pysznych koktajli.
Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego Mionetto Prosecco – można znaleźć także wersję rosé, biologico czy Mionetto Alcohol Free 0.0 %. Linię uzupełnia Mionetto Aperitivo, które pozwala na „złożenie” kultowego Spritza ze składników od marki Mionetto.
– Jestem przekonany, że tak jak i w latach poprzednich, tak i w tym roku, w czasie letnich upałów i spotkań pragnienie będziemy gasić ulubionymi bąbelkami Polaków – Mionetto Prosecco. Nasze najnowsze badania pokazują, że to wino nie potrzebuje jakichś niezwykłych okazji do konsumpcji i na tym między innymi polega jego fenomen – tłumaczy Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, sprzedaż wolumenowa, w okresie w19 2022 – w18 2023 vs. w19 2023 – w18 2024, w kategorii: Wina musujące, Segment: Prosecco
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących*. Według ostatnich badań, Henkell Freixenet Polska to zdecydowany numer 1 na rynku win musujących w Polsce**. Najważniejsze marki w portfolio firmy to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce***), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce****). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
*Wg IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży, ilość sprzedaży ** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, w okresie w19 2022 – w18 2023 vs. w19 2023 – w18 2024, w kategorii: Wina musujące, z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych *** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, sprzedaż wolumenowa, w okresie w19 2022 – w18 2023 vs. w19 2023 – w18 2024, w kategorii: Wina musujące, Segment: Prosecco **** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie w18 2023 – w17 2024, w kategorii: Gin