Henkell Freixenet Polska umacnia pozycję lidera w segmencie „prosecco”
Udostępnij artykuł
Mionetto Prosecco bije kolejne sprzedażowe rekordy. Wszystko wskazuje na to, że ten rok także będzie należał do włoskich bąbelków. To trend nie tylko polski, ale i ogólnoświatowy.
Konkurencja w tyle
Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku – numer „1” jeśli chodzi o sprzedaż. Badania wskazują, że marka rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco[1].
– Mionetto rośnie konsekwentnie, zaczynając od pierwszej sprzedanej butelki w roku 2014. W ostatnim czasie ta dynamika mocno przyśpieszyła i co ważne, przewyższa dynamikę kategorii prosecco. To Mionetto kształtuje całą kategorię, skutecznie powiększając grupę swoich konsumentów – mówi Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Friexenet Polska.
Z serca regionu prosecco
Piwnice Mionetto założone zostały w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto – w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto wyróżnia się wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
– Jest niezwykle lekkie, orzeźwiające, niezobowiązujące, pasuje niemal do wszystkiego. To też baza do wielu modnych i pysznych koktajli. W tym tkwi jego rynkowy sukces – twierdzi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Jak dodaje ekspert, to co najważniejsze w kategorii win musujących, dzieje się dziś właśnie w kategorii prosecco. – Segment win musujących rzeczywiście radzi sobie najlepiej spośród wszystkich kategorii winiarskich i wszystko wskazuje na to, że najbliższy rok także będzie należeć do nich. To zresztą nie tylko polska specjalność. Trend ten utrzymuje się w wielu krajach – tłumaczy Tomasz Potrzebowski.
Prekursor na polskim rynku
Gdy osiem lat temu Mionetto wchodziło na polski rynek, było marką zupełnie nieznaną polskiemu konsumentowi. – Byliśmy prekursorami w tej kategorii, dlatego od samego początku prowadziliśmy niestandardową komunikację na wielu płaszczyznach. W tym względzie jesteśmy konsekwentni i co roku angażujemy i inspirujemy naszych konsumentów. Ten rok będzie także bogaty w szereg działań marketingowych – zapowiada Hanna Hausman.
Linia Mionetto
Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach 0,2 l, 0,375 l, 0,75 l oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico oraz 0%.
[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresach w31 2020 – w30 2021 oraz w31 2021 – w30 2022, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco.
*Wg IWSR 2022 wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży **Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wartościowa w okresie II 2021 – I 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco ***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 – I 2022, w kategorii: Gin